بخش آغازین
ریماک نسخه نهایی و تولیدی هایپرکار الکتریکی سی توو را معرفی کرده که هرچند حالا به ریماک مدل نورا تغییر نام داده اما تا حد زیادی به نسخه کانسپت خود وفادار مانده است. نورا یک نام کرواتی است که توسط مردم محلی به طوفان غیر منتظره و قدرتمند مدیترانه ای اطلاق می شود. نورا در مقایسه با نسخه کانسپت خود تغییرات گسترده ای را در بدنه و آیرودینامیک تجربه کرده است که 34 درصد بهره وری آیرودینامیکی خود را بهبود داده اند. به منظور بهبود جریان هوا و دوان فورس، ریماک پروفیل کاپوت، شکل ستون ها و طراحی دیفیوز ها، اسپلیتر ها و رادیاتور ها را تغییر داده است.
علاوه بر این، ورودی های هوا و کانال های خنک کننده هم باز طراحی شده اند که این کار خنک کنندگی ترمز ها و سیستم های قوای محرکه را در سرعت های پایین 30 درصد و در سرعت های بالا 7 درصد بهبود داده است، اما شاید چشمگیر ترین ویژگی بدنه ریماک مدل نورا، عناصر آیرودینامیک فعال بی شمار آن باشد که به آن امکان تبدیل شدن از خودرویی دوان فورس بالا به خودرویی با ضریب درگ پایین را می دهد و در هر سناریو رانندگی، ترکیب آیرودینامیکی بهینه ای را فراهم میکند.
هنگامی که خودرو در حالت درگ پایین قرار دارد، ضریب درگ آیرودینامیک 1705 درصد کاهش یافته و به 0.3 می رسد و زمانی که در حالت داون فورس بالا قرار می گیرد، سطح دوان فورس حداقل 326 درصد افزایش پیدا می کند.
مشخصات فنی ریماک مدل نورا
ریماک مدل نورا به چهار موتور الکتریکی اختصاصی مجهز است که هرکدام در یکی از چرخ ها نصب شده و مجموعا 1914 اسب بخار قدرت و 2360 نیوتن متر گشتاور تولید می کنند. انرژی مورد نیاز این موتورها توسط یک پکیج باطری لیتیوم، منیزیم، نیکل اچ شکل 120 کیلووات ساعتی آب خنک، تامین می شود که از ابتدا توسط خود ریماک طراحی شده است، این باطری ها با هر بار شارژ کردن کامل به شما این امکان و قابلیت را می دهند که با این ماشین تا 550 کیلومتر رانندگی کنید.
به گفته شرکت ریماک، شاسی مونوک کربنی نورا یکی از نوآورانه ترین ویژگی های آن است، زیرا این شاسی به گونه ای طراحی شده است که برای باطری ها، یک ساختار فوق العاده مستحکم ایجاد کند. البته خود پکیج باطری هم به تنهایی 37 درصد به استحکام ساختاری مونوک فیبر کربنی اضافه می کند و موقعیت بهینه آن در کف خودرو نه تنها مرکز ثقل پایین را به دنبال دارد بلکه به تعادل وزنی 48 به 52 درصد در جلو و عقب خودرو هم کمک می کند.
سرعت
به گفته ریماک، این هایپرکار الکتریکی ظرف تنها 1.85 ثانیه از شتاب صفر تا صد، ظرف 4.3 ثانیه به سرعت 160 کیلومتر بر ساعت و ظرف 9.3 ثانیه به سرعت 300 کیلومتر بر ساعت می رسد. ریماک مدل نورا مسافت 400 متر را هم تنها در 8.6 ثانیه طی می کند و نهایتا به حداکثر سرعت 412 کیلومتر بر ساعت دست میابد.
ریماک در نورا به دنبال ترکیب کیفیت یک گرند تورر و یک خودرو متمرکز بر پیست بوده است و به همین دلیل بسیار روی کالیبراسیون حالت رانندگی مختلف آن کار کرده است.
در ریماک مدل نورا مجموعا هفت حالت رانندگی مختلف شامل اسپرت، دریفت، راحت، برد، پیست و دو حالت سفارشی وجود دارد که دو حالت آخر امکان تنظیم دقیق ویژگی های خودرو را به دلخواه راننده فراهم می کند.
طراحی ریماک مدل نورا
ریماک مدل نورا در مقایسه با نسخهٔ کانسپت خود تغییرات گستردهای را در بدنه و آئرودینامیک تجربه کرده است که ۳۴ درصد بهرهوری آئرودینامیکی خودرو را بهبود دادهاند. بهمنظور بهبود جریان هوا و داونفورس، ریماک پروفیل کاپوت، شکل ستونها و طراحی دیفیوزرها، اسپلیترها و رادیاتورها را تغییر داده است
سخن نهایی
ریماک مدل نورا میتواند رقیب بسیار سرسختی برای خودرو برقی شرکت تسلا یعنی تسلا مدل S باشد. ( این خودرو با قیمت 2.050.000 میلیون دلار فروخته می شود )