فهرست مطالب

بخش آغازین

کی ام سی جی ۷ برقی، که زیر مجموعه شرکت جک می‌باشد یک سدان کاملاً برقی است که کرمان موتور نسخه لو آپشن (کم آپشن) آن را برای حمل و نقل عمومی و تاکسی رانی وارد بازار کرده است که گفته می‌شود نسخه فول آپشن آن را که قاعدتاً قیمت آن نیز بالاتر است، می‌خواهد برای مصارف شخصی نیز عرضه کند.

امروزه در ایران که واردات خودرو آزاد شده است، خیلی از کشورها دست به واردات خودرو زده‌اند که کرمان موتور از آنجا ظرفیت و سابقه بالایی در واردات خودرو مخصوصاً از چین دارد، به واردات خودرو برقی رویی آورده است و گفته می‌شود کرمان موتور تا ارزش ۴۰ هزار یوان بتواند از چین خودرو برقی وارد کند. که کی ام سی جی ۷ برقی (KMC EJ7) یکی از آنهاست.

ورود خودرو های فولکس واگن مدل ID.4 Crozz و ائودی Q4 50 e-tron و ائودی مدل Q5 و هوندا ENS1 و Luna GRE و kmc مدل EJ7 و HONGQI مدل EQM5 و Sinogold مدل Tango 5 به ایران قطعی شده است و قابل خریداری می‌باشند. برای اطلاع از قیمت و دیگر اطلاعات این خودرو ها با کلیک بر روی اسم هر کدام از خودرو ها میتوانید بررسی آن را مشاهده کنید. تیم باتاها تمامی این خودرو ها را مورد بررسی قرار داده تا شما انتخاب راحت تری داشته باشید.

کی ام سی جی ۷ برقی
کی ام سی جی ۷ برقی

طراحی ظاهری کی ام سی جی ۷ برقی

اما هنوز این سبک طراحی‌ها و این نوع خودروها هنوز طرفداران زیادی در ایران دارد که ظاهری جوان پسند و روبه فرمی به واسطه خط‌های منحنی و شکسته بر روی بدنه و گلگیر خود دارد که با این کار چهره خودرو را عضلانی و عریض‌تر نشان می‌دهد. در بخش طراحی، تغییراتی چشم گیر در این نسخه از جی 7 برقی به نسبت نسخه بنزینی مشاهده می‌شود.

برای مثال چراغ‌های متصل جلو، دو تیکه شده‌اند و کمی عریض‌تر شده‌اند که گرافیک بالای آن نیز مثال زدنی است. به طور کلی تغییراتی زیادی در این نسخه وجود دارد که می‌توان به: استفاده از یک پورت سراسری بجای جلو پنجره برقی، سپر کوچک‌تر، لوگوی KMC بر روی کاپوت، پورت شارژ برقی و حذف خط‌های بزرگی که بر روی کاپوت بود که آن حالت تحاجمی نسخه برقی را به نسبت نسخه بنزینی کاهش می‌دهد.

این موارد از تغییرات کی ام سی جی ۷ برقی در جلو نسبت به نسخه بنزینی بود.اما در عقب، این سدان برقی نیز از تغییرات چشم گیری بهره برده است. گرافیک چراغ‌های عقب همانند جلو به طور کلی عوض شده است که (تقریباً) به یکدیگر متصل‌اند زیرا لوگو KMC در ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌وسط چراغ‌ها قرار دارد که از پیوسته بودن آنها جلوگیری می‌کند.

همچنین دو رنگ بودن این چراغ‌ها نیز به چشم می‌خورد. سپر کی ام سی جی ۷ برقی نیز تقییراتی زیادی داشته، از جمله آنها می‌توان به تغییر در شکل مه‌شکن‌ها، استفاده از مشکی پیانویی برای دفیوزر عقب و… .به واسطه اینکه شیشه عقب کی ام سی جی ۷ برقی به درب‌صندوق متصل است، وردی و محفظه بزرگی را شاهد هستیم که می‌توان برای قرار دادن وسایل بزرگ خود در آن نگرانی نداشته باشید.

طراحی داخلی کی ام سی جی ۷ برقی

در کابین کی ام سی جی ۷ برقی تغییرات بسیار زیادی به نسبت نسخه بنزینی می‌بینیم، به طوری که می‌توان گفت یک ظاهر کاملاً متفاوت را احساس می‌کنیم. فضای داخل کابین EJ7 ساده، شیک و از طرفی مدرن و به‌روز طراحی شده که وجود نوارهای نقره‌ای و کروم کاری‌هایی به رنگ مشکی پیانویی را می‌توان در سرتاسر کابین مشاهده کرد که تا قدری حس لوکس بودن را در ذهن ما تداعی می‌کند.

به واسطه اقتصادی بودن کی ام سی جی ۷ برقی و هدف از تولید آن که برای حمل و نقل عمومی و سرویس تاکسی رانی‌های لوکس بوده نباید انتظار آپشن‌های متنوع و آن‌چنانی را در آن داشته باشید. با این حال، کمبود آپشن می‌تواند در منطقی‌تر نگه داشتن قیمت خودرو تاثیر زیادی داشته باشد و از این جهت به نفع مشتری عمل کند.

صفحه نمایشگر در کی ام سی جی ۷ برقی کاملاً با قاب دورش پوشیده شده و مثل j7 بنزینی برآمدگی ندارد. در جلو داشبورد و امکانات داخلی این سدان، یک شیفتر دنده کوچک یا همان دسته دنده الکتریکی وجود دارد که حالت‌های رانندگی را از جمله (N,D,R,P) را همراه با ترمز پارک برقی می‌توان تأیین کرد.

صندلی‌های این خودرو چرم کامل هستند و در کل جنس مناسبی و نرمی دارند. در کناره‌های درب خودرو، کروم کاری‌های متعدد به رنگ نقره‌ای و پلاستیک مشکی را می‌بینیم که با رنگی تقریباً خاکستری تریم دو رنگ و دل نشینی را ایجاد کرده است.

کی ام سی جی ۷ برقی

مشخصات فنی کی ام سی جی ۷ برقی

کی ام سی جی ۷ برقی (KMC EJ7) از یک موتور الکتریکی که بر محور جلو شده‌است بهره می‌برد که می‌تواند تا ۱۹۲ اسب بخار قدرت و ۳۴۰ نیوتن‌متر گشتاورد تولید می‌کند. صفر تا صد کی ام سی جی ۷ برقی ۷.۶ ثانیه اعلام شده است که حداکثر می‌تواند تا ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد.

برای سیستم خنک کننده موتور کی ام سی جی ۷ برقی جدا از وجود ورودی هوا برای خنک کردن موتور، از یک سیستم خنک کننده که با آب کار می‌کند استفاده شده که در اکثر خودروها نیز استفاده شده است. خودرو جک J7 از مجموعه باتری به ظرفیت ۵۰ کیلووات ساعت بهره می‌برد که با فست شارژ DC می‌تواند ظرفیت تام (۳۰ تا ۸۰) را در ۴۰ الی ۴۵ د قیقه پر کند.

این در حالی است که با شارژ خانگی این ظرفیت چیزی حدود ۸ الی ۹ ساعت طول می‌کشد. ((البته از ۱۵ تا ۱۰۰ درصد.)) جک J7 می‌تواند با یک بار شارژ کامل در شرایط استاندارد چیزی حدود ۵۰۰ کیلومتر را طی کنید.

اما هرچند این اعداد در تست‌های واقعی و مصرف‌های شهری، این عدد خیلی کمتر می‌شود. زیرا ثبت این عدد با یک‌بار شارژ کامل بسیار دشوار است. سیستم تعلیق کی ام سی جی ۷ برقی مانند اکثر خودرو‌ها، در جلو مک‌فرسون و در عقب مستقل مولتی لینک است که نه سواری خیلی نرم و نه سواری خیلی خشکی را ارائه می‌دهد که البته استفاده از این سیستم تعلیق‌ها نوید پایداری خوبی را در خودرو می‌دهد.

امکانات رفاهی

امکانات رفاهی کی ام سی جی ۷ برقی شامل‌اند از : ترمز پارک برقی، هدآپ دیسپلی، نمایشگر مولتی مدیا، پشت آمپر دیجیتالی، خط خوان، کروز کنترل، کیسه هوا، کمک فرمان برقی، سامانه کنترل پایداری، سیستم کمک حرکت در سربالایی، دسته دنده برقی، فناوری LED، سنسور باران، سنسور نور، تهویه اتوماتیک و دیجیتالی، بازیافت انژی اتوماتیک، استارت دکمه‌ای، تریم داخل چرم و مناسب، رینگ آلومینیومی، سنسور پارک و دوربین عقب با نماشگر پویا،

مزایا و معایب

مزایا کی ام سی جی ۷ برقی: پیمایش مناسب، جنس بدنه و روکش چرم خوب، پایداری متناسب، شتاب مناسب، قدرت و گشتاورد قابل قبول معایب، نبود جایگاه‌های شارژ سریع در خیابان‌ها و جاده‌ها، امکانات رفاهی نه‌چندان زیاد و متوسط (البته در نسخه فول آپشن این مشکل بر طرف شده است.)

رقبای کی ام سی جی ۷ برقی

اگرچه درحال حاضر در ایران ما شاهد خودروهای برقی زیاد و متنوع نیستیم ولی نمی‌تواند به طور مستقیم رقیبی برای KMC EJ7 در نظر گرفت. اما از رقبای موجود آن در ایران می‌توان به محصولاتی همچون: آریزو ۵ برقی (سایپا)، هونگچی مدل E_QM5 (گروه بهمن) لونا GRE (ایران‌ خودرو) و… رقبای این سدان برقی می‌باشند.

سخن پایانی

در پایان، کی ام سی جی ۷ برقی یک خودروی کاملا برقی، با کلاس بدنه لیفت بک می‌باشد که همان نسخه برقی سازی شده خودرو KMC j7 بنزینی است که با جنس مونتاژ قابل قبول و جنس روکش صندلی و داخل کابین مناسب، می‌تواند گزینه مناسبی برای افرادی که آپشن‌های زیاد برای آنها اهمیت چندانی ندارد می‌تواند مناسب باشد.

((به گفته کرمان موتور قیمت پایه کی ام سی جی ۷ برقی در ایران به ۱ میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان می‌رسد که این اعدد بدون تأثیر آنچنانی تعرفه واردات خودرو بوده است و تقریباً برابر با قیمت‌های جهانی است.)) این موضوع می‌تواند برای افرادی که اختلاف قیمت خودروهای داخل ایران با بازار‌های جهانی برایشان مهم است، این خودرو گزینه منایبی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *