خبر

فهرست مطالب

تاریخچه خودرو های برقی

تاریخچه خودرو های برقی به صد سال پیش بر میگردد، که بیش از صد سال قبل معرفی شده اند، امروزه به همان دلایلی که برای اولین بار محبوب بودند، محبوبیت خود را به دست آورنده اند. در این صفحه شما با تاریخچه خودرو های برقی آشنا می شوید. 

تاریخچه خودرو های برقی

به سختی می توان اختراع ماشین الکتریکی را به یک مخترع یا کشور اختصاص داد. یک سری پیشرفت ها، از باتری گرفته تا موتور الکتریکی، در دهه 1800 اتفاق افتاد که به اولین وسیله نقلیه الکتریکی در جاده ها منجر شد. در اولین قرن، مبتکران در مجارستان، هلند و ایالات متحده، از جمله آهنگری از ورمونت، شروع به بازی با مفهوم وسیله نقلیه با باتری کردند و برخی از اولین خودروهای الکتریکی در مقیاس کوچک را ساختند.

در حالی که رابرت اندرسون، مخترع بریتانیایی، اولین کالسکه الکتریکی خام را در همان زمان توسعه داد، تا نیمه دوم قرن نوزدهم مخترعان فرانسوی و انگلیسی برخی از اولین خودرو های الکتریکی کاربردی را ساختند.

در ایالات متحده، اولین خودروی الکتریکی موفق ،در حدود سال 1890 به لطف ویلیام موریسون شیمیدان، که در دس مونیز آیووا زندگی می کرد، شروع به کار کرد. وسیله نقلیه شش سرنشین او با حداکثر سرعت 14 مایل در ساعت کمی بیشتر از یک واگن برقی بود؛ اما به جرقه زدن علاقه افراد نسبت به وسایل نقلیه الکتریکی کمک کرد. چند سال بعد، وسایل نقلیه الکتریکی از خودروسازان مختلف در سراسر شهر نیویورک ایالات متحده شروع به ظهور کردند به طوریکه حتی یک ناوگان 60 تاکسی برقی داشت.

تا سال 1900، خودروهای برقی در اوج خود بودند و حدود یک سوم کل وسایل نقلیه در جاده ها را تشکیل می دادند. در 10 سال پس از آن نیز، آنها همچنان به فروش قوی خود ادامه دادند.

تاریخچه خودرو های برقی

کمبود گاز دلیل روی آوردن مردم به خودروهای برقی

در طی حدود 30 سال پس از تولید اولین خودروی برقی که تاریخچه خودرو های برقی را شکل داد، وسایل نقلیه الکتریکی با پیشرفت اندکی در فناوری وارد نوعی عصر تاریک شدند. بنزین ارزان و فراوان و بهبود مستمر در موتور احتراق داخلی تقاضا برای خودرو های سوخت جایگزین را با مشکل مواجه کرد.

به اواخر دهه 1960 و اوایل دهه 1970 بروید؛ افزایش قیمت نفت و کمبود بنزین، که با تحریم نفتی اعراب در سال 1973 به اوج خود رسید، علاقه فزاینده ای به کاهش وابستگی ایالات متحده به نفت خارجی و یافتن منابع سوخت داخلی ایجاد کرد. کنگره قانون تحقیق توسعه و نمایش خودرو های الکتریکی و هیبریدی در سال 1976 را مورد توجه قرار داد و به وزارت انرژی اجازه داد تا از تحقیق و توسعه در خودروهای الکتریکی و هیبریدی حمایت کند. 

تقریبا در همان زمان، بسیاری از خودروسازان بزرگ و کوچک شروع به بررسی گزینه هایی برای خودروهای سوخت جایگزین، از جمله خودروهای الکتریکی، کردند. به عنوان مثال، جنرال موتورز نمونه اولیه یک خودروی الکتریکی شهری را توسعه داد که در اولین سمپوزیوم آژانس حفاظت از محیط زیست در مورد توسعه سیستم های قدرت کک آلودگی در سال 1973 به نمایش گذاشت و شرکت موتور آمریکایی، جیپ های الکتریکی تولید کرد. حتی ناسا زمانی که ماه نورد برقی آن اولین وسیله نقلیه سرنشین دار شد که در سال 1971 روی ماه حرکت کرد و به ارتقای شهرت خودروی الکتریکی کمک کرد.

 

نگرانی برای آلودگی ماشین های برقی را در اولویت قرار می دهد

دوباره به جلوتر برویم، این بار به دهه 1990، در 20 سال پس از خطوط طولانی گاز در دهه 1970، علاقه به خودروهای الکتریکی عمدتا از بین رفته بود. اما مقررات جدید فدرال و ایالتی شروع به تغییر همه چیز می کند.

تصویب اصلاحیه قانون هوای پاک در سال 1990 و قانون سیاست انرژی 1992، به علاوه مقررات جدید انتشار گاز های گلخانه ای حمل و نقل صادر شده توسط هیئت منابع هوایی کالیفرنیا، به ایجاد علاقه مجدد به وسایل نقلیه الکتریکی در ایالات متحده کمک کرد. در این مدت خودرسازان شروع به تغییر برخی از مدل های خودرو های محبوب خود به خودروهای الکتریکی کردند و همین عمر تاریخچه خودرو های برقی را گسترش داد.

این بدان معناست که خودروهای الکتریکی اکنون در سرعت و عملکرد، بسیار نزدیک تر به خودرو های بنزینی هستند و بسیاری از آنها بردی معادل 60 مایل داشتند. یکی از شناخته شده ترین خودرو های الکتریکی در این دوران، ایی وی وان جنرال موتورز بود. در مستند سال 2006 چه کسی ماشین الکتریکی را کشت ؟ جنرال موتورز به جای اصلاح یک وسیله نقلیه موجود، EV1 را از ابتدا طراحی و توسعه داد. 

EV1 با برد 80 مایل و توانایی شتاب 0 تا 50 مایل در ساعت تنها در هفت ثانیه، به سرعت طرفدارانی پیدا کرد. اما به دلیل هزینه های تولید بالا، EV1 هرگز از نظر تجاری قابل دوام نبود و جنرال موتورز در سال 2001 تولید آن را متوقف کرد.

خودرو های برقی

تمام شروع ها و توقف های صنعت خودروهای الکتریکی در نیمه دوم قرن بیستم به جهان کمک کرد تا نوید این فناوری را نشان دهد، احیای واقعی خودروهای الکتریکی تا آغاز قرن بیست و یکم اتفاق نیفتاد. اولین نقطه عطفی که بسیاری گفته اند، معرفی تویوتا پریوس که در سال 1997 در ژاپن عرضه شد بود، که اولین خودروی الکتریکی هیبریدی تولید انبوه در جهان شد.

در سال 2000، پریوس در سراسر جهان عرضه شد و با افراد مشهور به موفقیتی فوری دست یافت و به ارتقای شهرت خودرو کمک کرد. تویوتا برای واقعیت بخشیدن به پریوس، از باتری نیکل فلزی هیبرید استفاده کرد، فناوری که توسط تحقیقات وزارت انرژی پشتیبانی شد. از آن زمان، افزایش قیمت بنزین و نگرانی فزاینده در مورد آلودگی کربن به پریوس کمک کرد تا پرفروش ترین خودروی هیبریدی در سراسر جهان در دهه گذشته باشد. 

پاورقی تاریخی : قبل از اینکه پریوس در ایالات متحده معرفی شود، هوندای Insight هیبریدی را در سال 1999 عرضه کرد و اولین هیبریدی فروخته شده در ایالات متحده از اوایل دهه 1900 بود. رویداد دیگری که به تغییر شکل خودروهای الکتریکی کمک کرد، اعلامیه ای در سال 2006 بود که یک استارتاپ کوچک در سیلیکون، تسلا موتورز شروع به تولید یک خودروی اسپورت الکتریکی لوکس خواهد کرد، که با یک شارژ می تواند بیش از 200 مایل را طی کند. در سال 2010، تسلا وام 465 میلیون دلاری از دفتر برنامه های وام وزارت انرژی دریافت کرد. 

این وام را تسلا 9 سال زودتر پرداخت کرد، تا یک کارخانه تولیدی در کالیفرنیا ایجاد کند. در مدت کوتاهی از آن زمان، تسلا، تحسین گسترده ای را برای خودروهای خود به دست آورد و به بزرگترین کارفرمای صنعت خودرو در کالیفرنیا تبدیل شد. باز هم تاریخچه خودرو های برقی داشت گسترده و گسترده تر میشد.

آینده خودرو های برقی

به سختی میتوان گفت که آینده خودروهای برقی به کجا خواهد رفت؛ اما واضح است که آنها پتانسیل زیادی برای ایجاد آینده ای پایدارتر دارند. اگر همه خودرو های سبک در ایلات متحده را با استفاده از ترکیب فناوری فعلی خود به خودروهای هیبریدی یا برقی پلاگین تبدیل کنیم، می توانیم وابستگی خود به نفت خارجی را 30 تا 60 درصد کاهش دهیم و در عین حال آلودگی کربنی در بخش حمل و نقل را کاهش دهیم.

پر فروش ترین خودرو برقی و سخن پایانی

لازم به ذکر است پر فروش ترین ماشین دنیا تاکنون تسلا مدل 3 است. تسلا مدل 3 با بهره گیری از بهترین فناوری های روز دنیا توانسته است به یک ماشین کامل و جامع در حد خود تبدیل شود.

تاریخچه خودرو های برقی را با هم مرور کردیم و متوجه شدیم که بنیانگذار تاریخچه خودرو های برقی چندین کشور بوده و هر قطعه خودرو در یک کشور توسعه یافته است و بی شک این تاریخچه خودرو های برقی هر روز گسترده تر میشود و خودرو هایی که در حال حاضر وجود دارند عضوی از این تاریخچه میشوند.