بخش آغازین
ماشین بی نظیر از نظر همه چیز از جمله ظاهر چشمگیر آن، ظاهر بی نظیر این ماشین این ماشین را به یک ماشین فوق العاده زیبا تبدیل کرده است. در واقع Nio Model Ec7 یک ماشین کاملا اسپورت است.
چراغ ها ماشین نیو مدل ایی سی 7
در چراغ های این ماشین ماتریس هوشمند قرارداده شده است. که پر از ال ای دی هست که هر کدام از ال ای دی ها به صورت مستقل و جدا کنترل میشوند. چراغ های جلو توسط لیدار و سنسور های دیگر تقویت شده اند. به طور خودکار شرایط جاده را تشخیص میدهند و خود را تنظیم میکنند.
طراحی کلی
این ماشین در ظاهر بیرونی عالی و بی نظیر است و خود را بی نقض نشان میدهد. علاوه بر ظاهر بیرون، نمای داخل و پیچیده این ماشین نیز عالی است.
کابین و امکانات NIO EC7
فضای داخلی Nio Model Ec7 یکسان بوده و قسمت های آن با نمای آینده نگری خارجی خودرو هماهنگ است، یک سانروف پانوراما بزرگ با شیشه دو لایه ضد صدا و گرما در کابین خودرو وجود دارد، که مساحت آن به 1.94 متر مربع میرسد. سرنشینان میتوانند میزان نور ورودی از سانروف به داخل کابین را در پنج سطح تنظیم کنند.
طراحی نیو EC7
طراحی بخش جلویی این کوپه، تفاوتی با ای ال 7 ندارد اما چراغ های جلو هوشمند و چند پرتویی ای دی بی آن میتواند الگوها و انیمیشن ها را به تصویر بکشد.
در نمای جانبی این محصول هنگامی که از ستون بی عبور میکنیم، با شخصیت کاملا متفاوتی روبه رو میشویم. خط سقف از این نقطه به بعد شیب تندی پیدا میکند و به صورت صاف روی بدنه امتداد می یابد.
قوس چرخ ها در مدل های ایی سی 6 و ای ال 7 مربعی شکل است. اما Nio Model Ec7 قوس های دایره ای دارد. در بخش عقب به جای اسپویلر داک تیل، برای اولین بار بین محصولات این شرکت، یک بال فعال قابل تنظیم قرار گرفته است.
چراغ های عقب مانند مدل ای ال 7، در سرتاسر عرض خودرو کشیده شده اند و برخلاف ای ال 7 که ال شکل هستند، گوشه های چراغ این مدل منحنی شکل است.
مشخصات فنی NIO EC7
Nio Model Ec7 از همان دو موتور موجود در ایی ال 7 برخوردار است، که خروجی آن ها به 643 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور میرسد. شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت Nio Model Ec7 برابر 3.8 ثانیه است.
ضریب درگ این کراس اوور کوپه تنها 0.23 است و نیو ادعا میکند که آیرودینامیک ترین شاسی بلند جهان است و این به دلیل بال عقب فعال آن است. برای بسته های باتری، سه گزینه 75، 100 و 150 کیلووات ساعت دردسترس است. برد این باتری ها به 490، 635 و 940 کیلومتر میرسد.
باتری 150 کیلووات ساعتی ممکن است از اول زمان عرضه ارائه نشود. دیسک های ترمز Nio Model Ec7 تهویه دار و 380 میلی متری هستند. ترمز جلو از نوع شش پیستونی برمبو است. هنگامی که راننده در سرعت 100 کیلومتر بر ساعت، پدال ترمز را میفشارد، خودرو در مسافت 33.9 متری متوقف میشود. این مسافت نسبت به شاسی بلند های موجود در این کلاس، مانند بی ام و ایکس 6، پنج متر کم تر است.
نسل سوم ایستگاه های شارژ NIO
شرکت نیو در 24 دسامبر و در جریان کنفرانس سالانه این کمپانی که در مرکز نمایشگاهی هفی برگزار شد، دو محصول جدید و نسل سوم ایستگاه شارژ ساخت خود را به مخاطبان معرفی کرد. نسل سوم ایستگاه شارژ خودروهای برقی ساخت شرکت نیو، میتواند 21 باتری را به طور همزمان شارژ کند و در طول روز، 408 تعویض باتری انجام دهد.
این رقم در برابر شارژ همزمان 5 باتری و تعویض روزانه 120 باتری در روز که نسل اول این جایگاه انجام میداد، پیشرفتی چشمگیری به شمار می آید. بد نیست بدانید که نیو تاکنون 1285 جایگاه شارژ در چین 9 جایگاه در اروپا تاسیس کرده است و قصد دارد تا پایان سال 2023، این تعداد را به ترتیب به 1700 و 120 افزایش دهد.
رقیب های Nio ec7
سخن نهایی
قیمت Nio Model Ec7 در نسخه استاندارد، برابر 68513 دلار است. قیمت آن تا 820846 دلار برای نسخه پریمیر، افزایش می یابد. شرکت نیو قصد دارد تا سفارشات مشتریان را در مه 2023 تحویل دهد. ممکن است این شرکت در نیمه دوم سال 2023 کوپه الکتریکی را نیز در اروپا عرضه کند.