فهرست مطالب

بخش آغازین

شرکت چینی Nio به زودی صادرات خودرو به کشورهای آلمان، هلند، دانماک و سوئد را آغاز می‌کند. سه مدل ET7 و EL7 و ET5 توسط نیو در اروپا فروخته خواهد شد.

 

روشنایی اتوماتیک

چراغ های جلو ال ای دی Nio Model Et7 دو پرتو، با چراغ های روشنایی روز و چراغ عقب نیز مانند ضربان قلب منعکس میشود.

طراحی

خالص و مختصر، هنگام ورود به Nio Model Et7 زمانی که دستگیره در را میگیرید، درب به طور خودکار کمی باز میشود. زمانی که شما نشسته اید، درب به طور اتوماتیک با یک کشش نرم بسته میشود. هنگام خروج، درب به طور اتوماتیک با یک کلیک باز میشود.

اتاق نشیمن 

فضای داخلی خودرو Nio Model Et7 تکنولوژی آینده نگر و طراحی مدرن را در هم می آمیزد. نمایشگر های شناور، فرمان دو پره دو رنگ و دریچه های هوای هوشمند نامرئی، کابین را پیچیده و دنج کرده است.

نمایشگر مرکزی

صفحه نمایش مرکزی 12.8 اینچی و دارای طراحی شناور و قابی باریک است. باریک ترین لبه ی ان تنها 5.5 میلی متر است.

همیشه در حال بروز کردن نومی

نومی امروزه باهوش تر است و شما را به خوبی درک میکند. با 4 آرایه میکروفون و یک هسته اختصاصی نومی اکنون دارای تشخیص اثر صوتی و محلی سازی دقیق صدا است

کابین

Nio Model Et7 را به عنوان رقیبی برای تسلا مدل اس معرفی کرده است. خودروی سدان کوپه مانندی که نسبت به برادران شاسی بلند خود تفاوت های خاصی دارد. Nio Model Et7 را به انواع حسگر ها مجهز گردانده است؛ قابل توجه ترین ها نیز حسگر لیدرا نام دارد که در بخش بالای شیشه جلو قرار گرفته است. نمای داخلی خودرو به سایز اعضای خانواده اش شباهت زیادی دارد. سازنده برای ساخت کابین از مواد بسیار با کیفیت، نرم و الگودار استفاده کرده است.

نیو مدعی است که در کابین خود از 40 درصد چرم ناپا بیشتری نسبت به سایر خودروسازان استفاده کرده است. داشبورد با ظاهری نسبتا ساده، میزبان یک نمایشگر بزرگ لمسی در مرکز خود بوده. که دستیار هوشمند دیجیتال نیو با نام نومی را در خود جای داده است. این نمایشگر تقریبا وظیفه کنترل همه چیز را برعهده دارد. نیو برای صفحه سرعت راننده هم از یک نمایشگر دیگر به صورت افقی و سیستم نمایشگر سربالا اچ یو دی استفاده کرده است.

خودرویی مجلل

از دیگر ویژگی های داخلی ای تی سون میتوان به فناوری دالبی اتموس اشاره کرد که در مرسدس بنز ایی کیو اس نیز شاهد استفاده از آن بوده ایم. ای تی سون روی هم از 23 بلندگو بهره میبرد تا صدایی عمیق و گیرا را به سرنشینان خود ارائه دهد. فضای پا برای سرنشینان جلو و عقب کاملا مناسب است، تقریبا نگرانی هم بابت فضای سر وجود ندارد.

سازنده سقف را به یک سانروف پانورامیک نیز مجهز کرده است تا فضا را بیش از پیش زیبا و جادار جلوه دهد. طراحی جذاب بدنه بیرونی و فرم پردازی نسبتا لیفت بک ای تی سون به آن اجازه می دهد. تا فضای باری کاملا مناسب و جادار را در اختیار کاربرانش قرار دهد؛ با این وجود کیفیت دیواره های کناری این بخش کمی زیر سئوال است.

عملکرد ET7

موتور قدرتمند تر که در عقب خودرو جایگذاری شده است، وظیفه شتابگیری و نیرورسانی به چهار چرخ خودرو را تنها در صورت لزوم بر عهده دارد. گزینه ای در ایی تی سون وجود دارد که به کاربر اجازه می دهد تا  شتابش را تا 12.9 ثانیه افزایش داده و آن را به خودرویی دینفرانسیل جلو تبدیل کند. نیو ترمز های Nio Model Et7 را به فناوری بازیابی نیرو نیز مجهز کرده است. بهترین حالت استفاده از این ترمزها نیز در حالت استاندارد است، چراکه در آن حالت شاهد بهترین و قوی ترین عملکرد ممکن از ترمزها هستیم. ترمزگیری ایی تی 7 اصلا ناگهانی و خشمگین نیست.

خرید NIO ET7

نیو در عین حال که جدول زمانی شفافی را برای عرضه خودروهایش به صورت عمومی اعلام نکرده است، گفته که محصولاتش را تا سال 2025 در 25 کشور مختلف از جمله انگلستان به فروش خواهد رساند. سدان Nio Model Et7 نیز یکی از نخستین خودروهای این خودروساز در تمام این بازار ها خواهد بود، چراکه سدانی بزرگ و مجلل با موتوری قدرتمند و فضای داخلی پر امکانات و با کیفیت است که به راحتی میتواند با رقبای آلمانی اش برابری کند.

متاسفانه استفاده از ویژگی های کمک راننده متعدد حسگر لیدار هم اکنون ناممکن است؛ اما با توجه به قرار گیری این سیستم در خودرو، انتظار میرود که در آینده بتوان از آن بهره برد.

رقیب Nio Model Et7

نیو مدل Et7 رقیبی سرسخت برای تسلا مدل S است. ( قیمت 60.000 دلار )

مشخصات فنی

دو موتور برقی با مجموع قدرت ۶۵۳ اسب بخار و گشتاور ۸۵۰ نیوتن‌متر، روی EL7 نصب خواهد شد تا سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۳/۹ ثانیه و نهایت سرعت ۲۰۰ کیلومتر برساعت ارائه کند. نیو EL7 همراه باتری‌های ۱۰۰ کیلووات ساعت، توان پیمایش ۵۰۰ کیلومتر خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *