فناوری نوآورانه
مدل های Mercedes-Benz Model EQS SUV، مجهز به فناوری هوشمند هستند تا تجربه رانندگی شما را تا حد امکان لذت بخش کنند و در عین حال برد الکتریکی شما را به طور موثری به حداکثر برسانند.
بخش آغازین
Mercedes-Benz Model EQS SUV مثل همه خودرو های برقی فاقد پیشرانه است و به جای آن از باتری و موتور های برقی به عنوان نیروی محرکه استفاده میکند. خودرو جدید بنز در دو مدل پیشرانه به بازار عرضه میشود. شتاب صفر تا صد این ماشین 5 ثانیه میباشد و با 5 دقیقه شارژ کردن 100 کیلومتر را طی می کند.
مزایای رانندگی با ماشین برقی
ماشین های برقی از همه نظر میتوانند سودمند تر از خودروهای هیبریدی و گازی و بنزینی باشند.
مشخصات فنی
مستقیم به سراغ مشخصات فنی می رویم. Mercedes-Benz Model EQS SUV در آمریکای شمالی با دو تریم چهل و پنج، و پانصد و چهل 4ماتیک عرضه خواهد شد نیرو بخش تریم پایه + چهل و پنج یک موتور سنکرون دائم است که روی محور عقب قرار دارد.
این موتور می تواند سیصد و پنجاه و پنج اسب بخار قدرت و پانصد و سی و شش اسب بخار قدرت و هشتصد و پنجاه و هشت نیوتن متر گشتاور را تولید کند.
شرکت مرسدس بنز می گوید، در این نسخه به لطف قابلیت تورک شیفت گشتاور به صورت هوشمندانه و متغیر در تمام لحظه ها بین چرخ ها توزیع می شود.
ادامه توضیحات
شاسی بلند برقی و پرچمدار مرسدس بنز در هر دو تریم از فناوری شارژ سریع 200 کیلوواتی پشتیبانی می کند. به همین خاطر تنها با 31 دقیقه اتصال به یک پورت مناسب، میزان شارژ از 10 درصد به 80 درصد می رسد. در صورت استفاده از سوکت استاندارد، این رقم به 11.25 ساعت افزایش می یابد.
Mercedes-Benz Model EQS SUV در هر دو تریم انرژی خود را از پک باتری 107 کیلووات ساعتی دریافت می کند. به گفته کمپانی نسخه پایه این خودرو قادر است تا 373 مال یا 600 کیلومتر مسافت را بر اساس استاندارد دابلیوء ال تی پی طی کند.
از آنجایی که استاندارد دابلیوء ال تی پی طبقات کمتری با دنیای واقعی دارد، انتظار میرود در شرایط واقعی برد نهایی کمتر از عدد مذکور باشد.
مقایسه
اگر بخواهیم مقایسه ای با سدان ای کیو اس داشته باشیم باید بگوییم نسخه شاسی بلند نسبت به تریم های متناظر کمی قدرتمندتر است، ولی در عین حال توانایی پیمایش مسافت کمتری را دارد. بد نیست بدانید سدان ای کیو اس مطابق با استاندارد دابلیوء ال تی پی قادر است تا 479 مایل یا 770 کیلومتر را پشت سر بگذارد از نظر طراحی بیرونی و داخلی باید گفت Mercedes-Benz Model EQS SUV دنباله دیگر اعضای سری ای کیو است و از فرسنگ ها دورتر می توان تشخیص داد که با عضوی از این سری طرف هستیم، در داخل کابین هم وضعیت کمابیش به همین منوال است.
در تریم پایه +450 از یک نمایشگر 12.8 اینچی برای سیستم infotainment استفاده شده، راننده هم یک نمایشگر 12.3 اینچی را پیش روی خود دارد. سانروف پانورامیک، صندلی های سرد و گرم شونده و آپشن صندلی های ردیف سوم برخی از مشخصات این نسخه به شمار می روند. در تریم 580 4ماتیک هایپراسکرین به صورت استاندارد موجود است. این پنل بزرگ 56 اینچی در واقع از سه نمایشگر مجزا در زیر شیشه مقاوم خود تشکیل یافته است.
مرسدس بنز تاکید دارد این پنل نمایشگر سایر خودروها را قدیمی و از مد افتاده نشان می دهد، اشتو تگارتی ها برای سرگرم کردن سرنشینان صندلی های عقب دو نمایشگر 11.6 اینچی را پیشنهاد می کنند. در کنسول میانی، حاضر در این بخش یک نمایشگر دیگر به عنوان آپشن نصب می شود.
با کمک آن می توان امکانات متعدد Mercedes-Benz Model EQS SUV را مدیریت نمود. این نمایشگر یا به عبارت بهتر تبلت، جداشدنی بوده و امکان انتقال آن به بیرون از خودرو و کنترل امکانات از فاصله ای معین وجود دارد. شاسی بلند برقی مرسدس بنز Eqs SUV در حالت استاندارد از سیستم تعلیق ایرماتیک و سیستم جذب ضربه تطبیقی بهره می برد. این خودروی پرچمدار به چند حالت رانندگی نیز مجهز بوده که عبارت اند از راحت، اسپورت، اقتصادی و شخصی ساز، مثل اس کلاس ای کیو اس محور عقب این شاسی بلند الکتریکی هم فرمان پذیر است و چرخ های عقب تا 10 درجه زاویه می گیرند.
طراحی
مرسدس میباخ EQS680 SUV به عنوان نسخه لوکستر از محصول قبلی این برند یعنی GLS600، از نظر طول و فاصله بین محورها تفاوتی را تجربه نکرده بنابراین اعداد 5.12 و 3.21 متر برای این دو بخش همچنان صادق است.
نشانههای هویتی محصولات میباخ همچون نشان بالای کاپوت، جلوپنجره آبشاری با اجزای عمودی و رنگآمیزی دوتایی بدنه، در مرسدس-میباخ EQS680 SUV نیز مشاهده میشود. این مدل با رینگهای 21 اینچی استاندارد یا 22 اینچی سفارشی تولید میشود، اما به دلیل محدودیت فضای گلگیر، امکان نصب نمونههای 23 اینچی وجود ندارد.
سخن نهایی
مرسدس فعلا از اعلام قیمت میباخ EQS680 SUV خودداری نموده است، ولی با توجه به قیمت پایه 170 هزار دلار برای مدل GLS600 انتظار داریم، که فروش محصول جدید با قیمت حدودی 200 هزار دلار از اواخر 2023 یا اوایل 2024 در آمریکای شمالی آغاز شود.